Loading...

Kroon-Oil PowerFlush

Vanaf heden kan u bij ons ook terecht voor het spoelen van uw automatische versnellingsbak en dit voor alle merken. Hiervoor gebruiken we de ‘Powerflush methode’. Deze spoeling kan zowel voor preventieve als curatieve doeleinden gebruikt worden.

PowerFlush maakt spoelen en reinigen van de automatische transmissie én verversen van de ATF eenvoudig. De machine wordt via de retourleiding aangesloten op het oliecircuit waardoor de ATF door de transmissie en de spoelautomaat circuleert. De oude vloeistof wordt in combinatie met een krachtige reiniger bij draaiende motor door het hele systeem, inclusief de koppelomvormer, gepompt. Na het spoelen wordt het oliecircuit van de transmissie volledig leeggepompt. Vervolgens wordt exact de juiste hoeveelheid verse ATF via het verse oliereservoir teruggepompt in het systeem.

Preventief automaat spoelen

Veel mensen besluiten hun automaat pas te spoelen op het moment dat deze problemen geeft tijdens het schakelen. Vaak wordt er op deze moment voorgesteld om de olie van de versnellingsbak te verversen. Jammer genoeg is dit echter maar een oplossing op korte termijn: het verwijderd immers niet al het vuil in de versnellingsbak.

Voordelig alternatief

Het spoelen van uw automaat biedt hier een voordelige en uiterst effectieve oplossing voor. De meeste automaten beginnen klachten tussen de 60.000 en 100.000 kilometer te vertonen. Vanaf dit moment begint de smering in de bak zodanig te vervuilen dat je dit kan gaan merken. Daarom adviseren wij om ten laatste om de 100.000 km je automaat te laten spoelen. Eigenlijk is dit gewoon een noodzakelijk deel van het onderhoud van je wagen: na het spoelen zal de bak merkbaar beter schakelen. Voorkomen is altijd beter dan genezen!

Heeft u echter al last van slecht schakelgedrag en andere klachten?

Maar liefst 90% van de schakelklachten met een automatische transmissie wordt veroorzaakt door vervuiling die ontstaat bij normale slijtage en gebruik. Slecht schakelen, bonken, slippen, een schommelend toerental, verhoogd brandstofverbruik, het disfunctioneren of zelfs volledig dienst weigeren van de automaatbak: vroeg of laat zijn dit allemaal bekende klachten bij automatische transmissies. Jammer genoeg wordt er nog te snel gekozen voor een revisie of vervanging van de automaat, terwijl de klachten vaak verholpen kunnen worden via de Powerflush methode.

De oorzaak?

Vervuilde en verouderde ATF (Automatic Transmission Fluid).

Kroon-Oil PowerFlush methode

Bij ‘verversen’ op de ouderwetse manier wordt slechts 30 tot 40% van de oude ATF vervangen door nieuwe ATF vloeistof. Bijkomend gevaar van deze ouderwetse methode is juist het vergroten van de klachten door losgeweekt vuil wegens het hoog reinigend vermogen van de nieuwe ATF. Met behulp van de PowerFlush methode wordt het volledige systeem gereinigd en ververst. Zo wordt er het maximaal haalbare resultaat bereikt en is er geen sprake van loskomend vuil NA de behandeling. In bijna alle gevallen verdwijnen de meeste klachten en worden dure reparaties en/of revisies voorkomen.

Heeft u interesse? Vraag dan een offerte aan.

Voordelen Kroon-Oil PowerFlush

  • Effectieve reiniging van het volledige oliecircuit van de automatische transmissie, inclusief oliekoeler, koppelomvormer, kleppen en oliekanaaltjes van het schakelbrein en olieleidingen.
  • Het volledige oliecircuit wordt voorzien van verse ATF.
  • Geen vermenging van oude en verse ATF.
  • Transparant reinigingsproces waarbij de hoeveelheid vrijgekomen vuil zichtbaar is.
  • Het oliecircuit wordt gelijkmatig en volledig vrij van lucht gevuld met een hoogwaardige synthetische longlife ATF met de juiste specificaties zoals voorgeschreven door de fabrikant.
  • Nieuwe ATF zorgt voor betere smering en dus minder slijtage.
  • Nieuwe ATF elimineert overmatig slippen waardoor minder warmteontwikkeling ontstaat met als resultaat een beter schakelgedrag en een lager brandstofverbruik.
  • Het Kroon-Oil PowerFlush systeem werkt zeer efficiënt, gebruiksvriendelijk en milieuvriendelijk.
  • Geschikt voor alle automaatbakken, ook voor CVT’s en DCT’s.
  • De filter wordt altijd vervangen.
Citroën Loos